Uppvisningsgruppen 1992-2022
(Gruppen är för tillfället vilande)
Lite historia
Uppvisningsgruppen startades 1992 av mig, Bitte. En snilleblixt som jag fick mitt i natten.
Klubben hade fått en förfrågan från Svenshög, ifall vi kunde komma dit för att visa upp vad vi gjorde med hundarna från klubben. En person hade tackat ja, men inte informerat någon annan. Tyvärr var det alltså ingen som kom...
Då kom jag på det här, en uppvisningsgrupp, som bara håller på med detta vore bra. Då kan det inte bli några misstag. Jag lade fram det för vår ordförande, som tyckte det var en jättebra idé.
Sagt och gjort. Jag började titta på klubben efter lämpliga hundar av olika raser, och deras förare, för att visa att "alla kan". Så har det fortsatt genom åren.
Vi har varit ute på många uppvisningar. Bland annat på Skåne-mässan. Det blev en intensiv träning inför det evenemanget. Vi skulle också ha en monter så vi fick hitta på vad vi skulle ha till försäljning. Vi erbjöd exempelvis muggar, tröjor och almanackor. Vi har många i gruppen som har dolda talanger, så det målades på muggar och tröjor, och kort samlades in på våra hundar.
Det var ganska mycket jobb, men det sålde bra.
Givetvis var det nervöst inför just denna uppvisningen!
Det var första gången som vi var i en stor hall. Det blev annorlunda ljud omkring, och golvet var jättehalt. Men det gick bra. Lite missar får man räkna med. Publiken verkade i alla fall helnöjda. Ronja (Westie) sprang mellan våra ben i en tunnel, men när Akilles (Schäfer) också ville vara med, blev det många skratt! Alla hundarna hade något lite bus för sig. När mässan väl var slut var vi det också.

Vi hade även många andra aktiviteter på programmet som Lydnad, Agility, Flyball, Rallylydnad. Det roligaste var nog att vi fick med Hundugndomen också! De som var aktiva i gruppen hade varit med ganska länge. Om någon slutade, så gick vi runt och tittade på hundar och förare, för att hitta någon ny som kunde passa in.
Man måste verkligen vara engagerad, och komma till träningarna, annars står man där och vet inte vad man ska göra när det är uppvisning. Och en sak till,
Vi hade alldeles förbaskat ROLIGT!!!