Om Burlövs Brukshundklubb

Burlövs Brukshundklubb är en ideell organisation med drygt 250 medlemmar. Hos oss är alla välkomna! Burlövs Brukshundklubb är klubben för dig som vill aktivera din hund och för dig som vill tävla i någon gren, Du är välkommen oavsett ras och storlek på hunden.
Klubben satsar på en bred verksamhet
• Vi har tävlingsinriktade kurser i tävlingslydnad och agility.
• Vi har träningsgrupper i tävlingslydnad och agility.
• Vi anordnar läger och temahelger
• Våra instruktörer vidareutbildas regelbundet för att vi ska erbjuda god och modern      kompetens.
Någon/några gånger per år erbjuds medlemmarna att komma på föreläsningar ofta i samband med medlemsmöten
Vi arrangerar tävlingar i Lydnad, Bruks samt Agility

Burlövs Brukshundklubb är en lokalklubb i Svenska Brukshundklubben som är en ideell organisation med ca 60 000 medlemmar. Svenska Brukshundklubben är en specialklubb i Svenska kennelklubben och har avelsansvar för ett tjugotal brukshundraser, och är även en frivillig försvarsorganisation.
Burlövs Brukshundklubb följer Svenska brukshundklubbens dressyrpolicy
Burlövs Brukshundklubbs olika verksamhetsområden hanteras av olika kommittéer.
• Hundägarutbildning
• Prov och tävling