Som medlem i Svenska Brukshundklubben – SBK, har du en mängd förmåner.
• Du får bl a gå kurser och tävla, använda planer, marker och klubbstuga.
• Du är försäkrad när du går kurs, och om något skulle hända till och från kursen.
• Du får 6 nr av tidningen Brukshunden och du får förmånliga försäkringar genom SBK´s samarbete med olika försäkringsbolag.
• Du kan också få rabatt på hundprodukter i vissa butiker, kontakta styrelsen för mer information. Eller titta på startsidan.

Medlemstyper
Ordinarie medlem, 600 kr: Du betalar en medlemsavgift, där en del går centralt, och en del går till den lokala brukshundklubb du väljer att vara medlem i. Man kan vara medlem i flera lokala klubbar, du betalar då endast en central avgift men lokal avgift till varje klubb du är medlem i.
Familjemedlem / Delmedlem, 200 kr: För att få vara "familjemedlem", måste någon annan som är skriven på samma adress som Du, vara ordinarie medlem.

Medlemmar tecknar nytt medlemskap direkt via SBK Membersite (gäller både helt nya medlemmar och medlemmar som vill teckna medlemskap i ytterligare en klubb).

Medlemskort/visa att du är medlem
För att bevisa att du är medlem loggar du in på Membersite och visa dina aktiva medlemskap under Medlemskap - Mina medlemskap. Du kan också visa en bild på ditt medlemskort från Membersite.

Bli medlem här.

Vid frågor angående medlemskap i vår klubb kontakta vår medlemsansvarige Ewa-Lotta