Burlövs Brukshundklubb
Burlövs Brukshundklubb har ett nära samarbete med Studiefrämjandet, alla våra aktuella hundkurser finner ni i menyn till vänster.

Så här gör du för att anmäla till en hundkurs:
1. Välj kurs i listan till vänster
2. Läs informationen om kursen/kurserna (i vissa fall finns det flera av samma sort)
3. Scrolla ner till varukorgen, välj produkt och gå till kassa och betala

Viktigt!
För att gå på våra hundkurser så krävs det att du är medlem i Burlövs Brukshundklubb. Detta gör du under fliken
BLI MEDLEM. Är ni fler som ska gå kurs behöver den personen bli delmedlem.
Din hund ska vara vaccinerad och id-märkt. Detta styrker du vid första kurstillfället vid varje kurs du går tillsammans med kvitto på inbetald kurs samt inbetald medlemsavgift, det går bra med en skärmdump från SBK membersite, utskrift går också bra.
Om man inte är medlem sedan tidigare betalar de flesta full avgift dvs 600 kr.
När ni går in och köper ett kurstillfälle finns det en flik där det står "skriv meddelande till butiken" där skriver ni uppgifter om er hund  t.ex namn, ras, kön mm.

Stora delar av kurserna hålls utomhus. Tänk på att klä dig varmt och torrt för en trevlig vistelse utomhus.

Ta alltid med egen vattenskål åt hunden.
Ta med belöning åt hunden, t ex godis eller leksak för att förstärka att den gör rätt.
Hundarna ska helst inte leka med varandra på träningsplanerna.
Detta då ni ska vara den som är roligast för hunden under träningen. Inte hundkompisarna.
Använd ett ”vanligt” koppel på kursen. Flexikopplet får stanna i bilen.
Ställ bilen i skugga om möjligt vid varma och soliga dagar.
Ställ alla frågor du vill, inga frågor eller funderingar är för ”dumma”.
Till slut: På kursen lär du dig hur du ska lära din hund olika saker.
Detta innebär träning på hemmaplan mellan kurstillfällena, där det är lugnt och tryggt.
Att lära sin nyfikna och spralliga valp eller unghund något nytt på Brukshundklubben är en optimistisk tanke. Då det där finns massor av andra hundar, människor, dofter, ljud m m.
Med andra ord, misströsta inte om din hund
”ALDRIG HAR GJORT SÅ HÄR FÖRUT”
All utbildning och kursverksamhet arrangeras i samverkan med Studiefrämjandet

Har du frågor angående kurserna?
Kontakta: kurser.burlovsbk@outlook.com
Varmt välkommen till Burlövs Brukshundklubb!